Volg ons



03-01-2020

Mediagebruik 2019

Door het platform wordt voor het bereiken van de leden en andere belangstellenden gebruik gemaakt van deze website, Facebook, Twitter en LinkdIn. Hieronder is dat verder toegelicht. Daarbij weer wat opmerkelijke zaken die het platform ook weer informatie geeft over wat de lezers belangrijk vinden, waar ze nieuwsgierig naar zijn.

Facebook

Op Facebook kent het platform inmiddels 261 volgers. Aan het begin 2019 was dat nog 227 (begin 2018, 199).

Met het gebruik van Facebook zijn in 2019 15.600 mensen bereikt. Ook zijn er 17 evenementen door ons (mede)georganiseerd. Dit waren bijvoorbeeld de opening van de Nieuwe Dordtse Biesbosch, het energiecafé en het mobiliteitsdebat. De top 5 van meest gelezen berichten bestond uit:

  1. Open dag nieuwe Dordtse Biesbosch, 7.800 personen, gedeeld door 5 andere organisaties.
  2. Dordrecht naar de Klimaatmars 3.300 personen, gedeeld door 4 andere organisaties
  3. Biodiversiteit in de Nieuwe Dordtse Biesbosch 2.200 personen, gedeeld door 3 andere organisaties
  4. Voedselcafé 1.200 personen, gedeeld door 4 andere organisaties.
  5. Fietsvierdaagse 1.100 personen, gedeeld door 6 andere organisaties.

Website

De website van het platform heeft het afgelopen jaar 5% meer bezoek gekregen dan het jaar ervoor (8.600 in 2019) 25% van de bezoekers was jonger dan 35 jaar, terwijl 2/3 van de bezoekers vrouw is.

De meest bezochte pagina’s:

  1. agenda
  2. tiny houses
  3. contact
  4. nieuws
  5. agenda repaircafé Stadspolders.

Twitter

Op Twitter heeft het platform 334 volgers, dit is een toename van 52 volgers in 2018. Tweets zijn 20.470 keer in beeld geweest, ook als gevolg van retweets en het opnemen van andere Twitteraccounts.

De tweets met de meeste aandacht:

  1. Aankondiging presentatie over biodiversiteit (2673weergaven)
  2. Uitnodiging teldag over biodiversiteit (1611 weergaven)
  3. Tegels eruit, groen erin (1599 weergaven)
  4. Aankondiging soortentelweek (958 weergaven)
  5. Meet up Mobiliteit (904 weergaven)

LinkedIn

Er zijn nu 34 volgers van de LinkedIn-pagina van het platform.

You Tube

Dit jaar is er een film op You tube geplaatst. Deze is 12 keer bekeken.

Alg

De Fietsersbond Drechtsteden heeft ook een overzicht gemaakt. Levert ook andere inzichten op.